EMMA -

Direktlänk till inlägg 3 juli 2011

spring fortare än vinden

Av Emma - 3 juli 2011 18:54

dålig uppdatering här märker jag! men det blir fullt upp när man har sommarjobbat i tre veckor och samtidigt ska hinna med en häst efter de också. Men jag lever så allt må ju ändå vara bra.

Kul också att mingo hade sååååhär mycket överskotts energi idag också. Beror antagligen på att jag inte varit upp och ridit honom varken fredag-lördag så han blev inte lite pigg, utan väldigt pigg.

Han stod nästan längst ner i hagen när jag skulle hämta honom, så traskade hela vägen ner och tror ni inte den där korven kollar på mig och sedan går både han och Challe hela vägen ner i hagen tills jag är tillräckligt nära för att dom ska galoppera hela vägen upp! snälla hästar måste jag säga, och mingo nöjde sig inte utan fortsatte galoppera bortot i sommarhagen en bit innan han vände och sprang tillbaka till Challe. Sen vägrade han att gå in också försökte med lite allt möjligt men hästar kan vara envisa dom. Fick iaf ut honom ur hagen till slut!

men jag älskar honom precis lika mycket iaf, det spelar ingen roll hur han är. Han kommer alltid att vara en liten prins!

Visst jag kan bli irriterad på honom när han verkligen inte lyssnar, de finns gånger då man har fått stå i hagen i 4h för att få in honom. Och varje gång man kommer ett litet steg..får man se som en framgång!
På de sättet är han verkligen bäst och han är en läromästare av de allra högsta grad!

JAG KOMMER FÖR ALLTID ATT ÄLSKA DIG!

 
 
linnéa

linnéa

3 juli 2011 22:31

sv; gud vad underbar du är, det är ju rena supertipset! ska absolut prova göra de, tack för tipset :-)

http://linneasgrej.blogg.se

 
linnéa

linnéa

5 juli 2011 19:56

sv; jag hade två inbakade på varje sida, så jag började längst upp för att få med uppklippningen & luggen :)

http://linneasgrej.blogg.se

 
Evelin.

Evelin.

10 juli 2011 21:36

Svar: Jo den ska stå i samma stall där Yrlas häst står :) vi har ju stått tillsammans i över ett år nu <3

Det ska bli riktigt roligt och mysigt att få hit henne. Inte långt kvar nu. Jag är jätte glad att hon är skimmel. Spelar ingen roll att hon blir svårare att få ren :P Tycker dom är så jäkla vackra när dom väl är rena. Hehe <3

http://evenelle.blogg.se

 
Evelin.

Evelin.

10 juli 2011 23:54

Svar: Håller med! :D

Där vi badade får man inte häller bada med hästar. Så vi var ju ute mitt i natten. Haha... Trots att det inte var meningen att det skulle bli så sent ^^

http://evenelle.blogg.se

 
linnéa

linnéa

11 juli 2011 15:35

sv; jag ska gå på cultus, vård & omsorg :)

http://linneasgrej.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Emma - 20 juli 2011 14:24

TAR BORT IN BLOGG HÄR, HAR FLYTTAT!http://piimpim.blogspot.com ...

Av Emma - 19 juni 2011 15:29


dressyr träningen för frida idag gick hur bra som hällst, tror jag dör..vad hästen är underbar. ibörjan var han lite tittig, "en fågel aaah vi springer" "ååh kolla cycklister" typ så var det. men när jag började kräva mer så släppte allt och han lyss...

Av Emma - 18 juni 2011 22:37

måste bara säga att gårdagens ridning var underbar, dock regnade det så det fick bli ridhuset. var ett bra tag sedan jag var där inne och underlaget var kasst. red i alla fall barbacka och jag döör så fin hästen var. gick jätte fint i form och var hu...

Av Emma - 16 juni 2011 18:59

                  

Av Emma - 16 juni 2011 18:45

När din häst följer dig utan att du bett om det, När han kliar huvudet mot dig, När du ser på honom och känner en ilning genom kroppen. Då vet du att din kärlek är besvarad!   du är verkligen världens underbaraste häst, även fast vi har fra...

Sök i bloggen

Presentation

Den här bloggen är fylld med saker nära hjärtat, sådant jag älskar. Såsom hästar och fotografering!
& ni kommer få läsa en hel del om min utveckling i ridningen tillsammans med Mingo. Våra fram och motgångar och mycket mer

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2011
>>>

Kategorier

Arkiv

Senaste inläggen

Länkar

Placido Domingo

 

             

Besöksstatistik

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards